Sprekers

Tijdens de masterclasses geven 4 topsprekers lezingen over de thema's:

  • de digitale impact
  • toekomstgericht zorgonderwijs
  • de ideale leeromgeving
  • 21st century skills

Geef richting aan het zorgonderwijs van de toekomst. Schrijf nu in >

Kjell Lutz

Peter Joosten

Peter Joosten MSc. heeft aan de Rijksuniversiteit Groningen Bedrijfskunde en Journalistiek gestudeerd. Naast blogger en podcaster (Biohacking Impact podcast) is hij spreker en adviseur bij diverse bedrijven en instellingen, waaronder TEDx, The Biohacker Summit en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is auteur van het boek Biohacking, de toekomst van de maakbare mens.

Als gastdocent is hij verbonden aan de Technische Universiteit Eindhoven (Master Human Technology Interaction), Bildung Academie Leiden (thema: zorginnovatie) en de School voor Journalistiek, Hogeschool van Utrecht (thema: mensverbetering).

 Peter wordt daarnaast regelmatig geïnterviewd voor televisieprogramma’s, kranten, radio en magazines over biohacking en de impact van technologie op de mens (waaronder RTL5, BNNVARA, Radio 1, Men’s Health, BNR Nieuwsradio, Volkskrant, Tegenlicht en De Correspondent).

Kjell Lutz

Martijn Aslander

Martijn Aslander is stand-up filosoof, ideeënbedenker, boardroom sparring partner en organizonderdeskundige

Hij is professioneel lifehacker en verbinder van mensen, informatie en ideeën. Hij is schrijver, veelgevraagd spreker op congressen en geeft advies aan overheid en bedrijfsleven.Zowel in zijn publicaties als op het podium laat hij de ongekende mogelijkheden zien van de huidige netwerksamenleving voor mens en arbeidsmarkt.

De ‘nieuwe renaissance’, waarin kennisverspreiding sneller gaat dan ooit, biedt enorme kansen voor mensen om zich bottom-up te organiseren en sneller, efficiënter en zonder bureaucratie dingen voor elkaar te krijgen en oplossingen te vinden voor moeilijke vraagstukken Lerend Organiseren is in 2017 een herziende uitgave verschenen. Binnenkort zal ook zijn boek Nooit af in het onderwijs verschijnen.

Kjell Lutz

Paul Kirschner

Paul A. Kirschner is Universiteitshoogleraar en hoogleraar Onderwijspsychologie aan de Open Universiteit. Hij is ook Visiting Professor Onderwijs met een leerstoel in Leren en Interactie in de Lerarenopleiding aan Oulu University (Finland) waar hij ook een Eredoctoraat heeft (doctor honoris causa). Hij is een internationaal erkende expert op zijn gebied met meer dan 350 wetenschappelijke publicaties.

Hij heeft zitting gehad in de Onderwijsraad in de periode 2000-2004 en is lid van de Wetenschappelijk Technische Raad van SURF. Hij is Fellow of the American Educational Research Association (AERA; NB de eerste Europeaan aan wie deze eer werd toegekend), de International Society of the Learning Sciences (ISLS) en van de Netherlands Institute for Advanced Study in the Humanities and Social Science of the Royal Dutch Academy of Sciences (NIAS-KNAW).

Hij was President van de International Society for the Learning Sciences (ISLS) in de periode 2010-2011. Hij is Hoofdredacteur van de Journal of Computer Assisted Learning en Commissioning Editor van Computers in Human Behavior, en hij is auteur van Ten steps to complex learning (Routledge/Erlbaum). Hij schrift ook regelmatig voor Didactief (de kolom KirschnerKiest over wat docenten kunnen met wetenschappelijke resultaten). Hij is hoofdauteur van het boek Op de schouders van reuzen (ook gratis verkrijgbaar op ww.opdeschoudersvanreuzen.nl) en medeauteur van het twee boeken over mythes in het onderwijs Jongens zijn slimmer dan meisjes XL en Juffen zijn toffer dan meesters.

Hij wordt gezien als expert op veel gebieden en vooral het ontwerpen van effectief, efficiënt en bevredigend onderwijs, computerondersteund samenwerkend leren (CSCL), mediagebruik in het onderwijs en het verwerven van complex cognitieve vaardigheden.

Kjell Lutz

Dieter Möckelmann

Oorspronkelijk is Dieter geschiedenisdocent en hij werkte dan ook jarenlang voor Kennisnet als sectormanager primair onderwijs. Sinds 1 januari 2010 heeft hij zijn eigen bedrijf, Dieter.nl. Vanuit dit bedrijf verzorgt Dieter Möckelmann trainingen en consultancytrajecten voor het onderwijs, waarbij de effectieve inzet van ICT de rode draad is.

De laatste jaren is hij een veelgevraagd spreker en dagvoorzitter en soms wordt hij ‘trendwatcher in het onderwijs’ genoemd. Daarnaast heeft hij een eigen label ‘Like to Share’. Onder dit label organiseert hij evenementen die gaan over de impact van technologie op onderwijs en is hij hoofdredacteur van het Like to Share magazine.

Geschiedenis heeft nog steeds zijn passie. Tijdens zijn opleiding tot leraar is hij in aanraking gekomen met het internet. Direct zag Dieter de kans voor geschiedenisleraren (en geïnteresseerden) om het internet te gebruiken. Dat heeft geleid tot het huidige Historien.nl, een team van auteurs schrijft geschiedenis! Een onafhankelijke Nederlandse geschiedeniswebsite met dagelijks nieuws, artikelen, recensies, interviews en beeldmateriaal over uiteenlopende historische onderwerpen.