Image
Image

Programma dag 1

8 november 2019
09:30 - 16:00 uur

Blok 1: De digitale impact
10:00 - 12:30 uur

door Peter Joosten

Wat zijn de gevolgen van nieuwe technologie zoals virtual reality, sensortechnologie, robotisering, kunstmatige intelligentie en biotechnologie op de samenleving? De technologisering van de wereld heeft onmiskenbaar consequenties voor allerlei instituties, waaronder het zorgonderwijs. Wat is er eigenlijk allemaal op de markt? En welke sociale, culturele en ethische vraagstukken roept dat op?

Wat kun je verwachten?

  • de technologische ontwikkelingen en oplossingen die iedereen binnen het zorgonderwijs zou moeten kennen komen aan bod
  • meer over sociale, culturele en ethische aspecten van technologische ontwikkelingen en aandacht voor differentiatie met ICT
  • hoe technologie bij kan dragen aan 'mensverbetering', alle mogelijkheden om jezelf cognitief of fysiek te verbeteren

Blok 2: Toekomstgericht zorgonderwijs
13:30 - 16:00 uur

door Martijn Aslander

Ons zorgsysteem is ingrijpend aan het veranderen. Ten eerste de patiënt zelf, die wordt mondiger en kritischer. Ze informeren zich via internet en nemen steeds meer de regie over onze gezondheid. Daarnaast speelt de veranderende technologie een grote rol. Zorgrobots, valalarmen, 3D-geprinte protheses en meer. Welke slag moet het zorgonderwijs maken om aan te sluiten bij de nieuwe realiteit?

Wat kun je verwachten?

  • een blik op de toekomst van het zorgonderwijs en hoe je deze veranderingen kunt toejuichen
  • tips hoe je als onderwijsaanbieder aan kunt blijven sluiten op de student van nu en het werkveld van morgen
  • inzicht in de mogelijkheden van nieuwe technologische ontwikkelingen en hoe de zorg daar beter van wordt
Image

Programma dag 2

15 november 2019
09:30 - 16:00 uur

Blok 1: De ideale leeromgeving
10:00 - 12:30 uur

door Paul Kirschner

Honderd jaar cognitief wetenschappelijk onderzoek leverde een schat aan informatie op over effectieve en efficiënte strategieën die breed inzetbaar zijn om het leren van leerlingen te bevorderen. Ze zijn zeer effectief, kosten evenveel of zelfs minder tijd dan strategieën die minder goed werken, zijn gemakkelijk implementeerbaar en zijn onmiddellijk toepasbaar, over verschillende vakken en leerjaren heen.

Wat kun je verwachten?

  • inzicht in verschillende leerstrategieën, wat je wel zou moeten doen, wat je niet zou moeten doen en waarom
  • meer over het verschil tussen 'Evidence Based' en 'Evidence Informed' en wat een ideale leeromgeving zou zijn 
  • je leert door de bekende 'mythbuster' Paul Kirschner hoe je anders tegen je eigen onderwijs aan kunt kijken

Blok 2: 21st Century Skills
13:30 - 16:00 uur

door Dieter Möckelmann

Uit onderzoek is gebleken dat de 21e eeuwse vaardigheden nog weinig doelgericht en structureel aan de orde komen op scholen. Ook in reguliere methodes komen de vaardigheden weinig voor. En dat terwijl het zo belangrijk is dat wij onze studenten voorbereiden op de toekomst die door de snelle technologische ontwikkelingen steeds meer 'digital' wordt.

Wat kun je verwachten?

  • je leert wat de 21st century skills zijn en gaat ze tijdens deze masterclass ervaren
  • meer over 'digitale geletterdheid' en wat je hiermee kan
  • inzicht over de skills die de student van nu zou moeten ontwikkelen om goed voorbereid te zijn op de zorgpraktijk van morgen  

Geef richting aan het zorgonderwijs van de toekomst. Schrijf nu in >