Image

De zorgprofessional van de toekomst
Jij leidt ze op, de zorgprofessionals van de toekomst. Maar hoe ziet die toekomst eruit? De digitalisering zorgt ervoor dat beroepen veranderen en verdwijnen. Dit heeft grote gevolgen voor de benodigde vaardigheden van jouw studenten. Om het gat te dichten tussen opleiding en praktijk moeten we in het zorgonderwijs blijven vernieuwen. 

Blijf vernieuwen!
Vernieuwen betekent niet ‘meer doen’. Wel vraagt het om een andere manier van werken. Om een wendbare geest. Die heb je hard nodig, om alle ontwikkelingen bij te blijven. De masterclass Zorgonderwijsvernieuwers helpt jou om richting te geven aan het zorgonderwijs van de toekomst.

Tweedaagse masterclass Zorgonderwijsvernieuwers
Op 21 en 28 mei bieden 4 topsprekers jou inspiratie, diverse werkvormen en praktische tips. Tips die jij direct kunt toepassen om jouw lessen te verbeteren. Want deze masterclass zet je gegarandeerd aan het denken.

Dit levert het op voor jouw lessen
✓ Praktische tips die je direct kunt toepassen
✓ Een open mindset om te blijven ontwikkelen
✓ Nieuwe invalshoeken om jouw lessen vorm te geven
✓ Inzicht in het onderwijs van de toekomst en hoe je hierop inspeelt
✓ Vernieuwende tools als ondersteuning voor het educatieve proces


Geef richting aan het zorgonderwijs van de toekomst. Schrijf je in!
Programma

Dag 1
Vrijdag 21 mei 2021
09.30 - 16.00 uur


Dag 2
Vrijdag 28 mei 2021
09.30 - 16.00 uur


De digitale impact
door Peter Joosten

Interactieve presentatie over de digitale impact op het zorgonderwijs.


Beoordeeld met een 7,9

Peter Joosten geeft inzicht in technologische ontwikkelingen die iedereen zou moeten kennen. Hij neemt je mee in de wereld van AR, VR, sensoren, big data, e-learning, biotechnologie en kunstmatige intelligentie. In deze keynote leer je:

  • Wat de impact van deze technologieën is op het zorgonderwijs en welke je in kunt zetten in jouw lessen
  • Welke impact externe factoren (patiënten, professionals, specialisten, overheid en het bedrijfsleven) hebben op het onderwijs van de toekomst en hoe je hiermee omgaat
  • Welke vaardigheden zorgprofessionals (en docenten) nodig hebben om voorbereid te zijn op de toekomst

Daarnaast ga je aan de slag met de vraag: ‘Wat is de grootste technologische uitdaging binnen jouw organisatie?’

door Peter Joosten, blogger, podcaster, spreker en adviseur

De toekomst van het zorgonderwijs
door Martijn Aslander

Vernieuwende tools en die jou aan het denken zetten over je mindset


Beoordeeld met een 7,8

Veranderingen gaan zo snel dat we ze nauwelijks kunnen bijbenen. Elke school heeft digiborden, wifi en een elektronische leeromgeving. Maar onze houding ten opzichte van de veranderende wereld nog niet aangepast. In deze keynote leer je:

  • Hoe je jouw werk als ‘kenniswerker’ makkelijker maakt met simpele, vernieuwende tools (zoals Workflowy)
  • Hoe je de voordelen van onze netwerksamenleving (waarin we informatie steeds makkelijker opslaan, delen en terughalen) toepast in jouw onderwijs
  • Hoe je meer tijd en energie overhoudt door niet harder, maar slimmer te werken

door Martijn Aslander, stand-up filosoof, ideeënbedenker, boardroom sparring parnter en organizonderdeskundige

De ideale leeromgeving
door Paul Kirschner

Paul Kirschner geeft praktische tips om ideale leeromgeving te creëren. 


Beoordeeld met een 8,6

100 jaar wetenschappelijk onderzoek leverde een schat aan informatie op over leerstrategieën. Leerstrategieën die in de cognitieve psychologie hun waarde bewezen hebben. Paul Kirschner vertelt welke strategieën je in kunt zetten om het leren van leerlingen te bevorderen. Een tipje van de sluier: ze zijn effectief, makkelijk te implementeren en onmiddellijk toepasbaar. In deze keynote leer je:

  • Hoe je “Evidence Based” en “Evidence Informed” strategieën inzet om de ideale leeromgeving te creëren
  • Welke mythes uit het onderwijs (de leerpiramide, multitasken en leerstijlen) wel of juist niet effectief zijn
  • Hoe jij als docent het verschil maakt, door leerstrategieën en leervoorkeuren optimaal te benutten

door Paul Kirschner, universiteitshoogleraar en hoogleraar onderwijspsychologie aan de Open Universiteit

21st century skills
door Dieter Möckelmann

Prikkelende presentatie over 21st century skills. En hoe je studenten hierin opleidt.


Beoordeeld met een 8,2

21e-eeuwse vaardigheden, zoals kritisch denken, mediawijsheid, wendbaarheid en zelfregulering komen in het onderwijs nog weinig aan bod. Jouw studenten hebben deze vaardigheden hard nodig, maar hoe leid je ze hierin op? Dieter Möckelmann leert jou in deze prikkelende keynote:

  • Hoe je studenten m.b.v. 21e-eeuwse vaardigheden om leert gaan met snelle veranderingen
  • Waarom kennisoverdracht alleen niet meer voldoende is hoe je de ‘digitale geletterdheid’ van jouw studenten kunt stimuleren
  • Hoe je studenten voorbereidt op het gebruik van technologieën die nog niet zijn ontwikkeld 

door Dieter Möckelmann, eigenaar Dieter.nl, voor trainingen en consultancytrajecten in het onderwijs

Praktische informatie
  • 21 en 28 mei 2021
  • 09:30 – 16:00 uur
  • Van der Valk Amersfoort-A1
  • vanaf 1199,-

Voor wie?

Deze masterclass is geschikt voor docenten en (praktijk)opleiders die werken in het (zorg)onderwijs. 

Kleine setting: max. 20 deelnemers

Wij organiseren deze fysieke masterclass in kleine setting (max. 20 deelnemers) en geheel coronaproof. Zo bieden wij jou genoeg interactie en persoonlijke aandacht. En zorgen wij voor de beste kwaliteit!

Er zijn nog enkele plekken beschikbaar, wacht niet te lang met inschrijven.

Regulier tarief
€1199,- per persoon
btw vrij

Schrijf je in >