Image

In een wereld die dagelijks verandert moeten we op een andere manier gaan denken en lesgeven. Hoe zorgen we ervoor dat het (zorg)onderwijs blijft aansluiten op de student van nu en het werkveld van morgen? Op 22 april kijken we naar de grootste breinbrekers in het zorgonderwijs van dit moment:

  1. Technologie en de zorgprofessional van de toekomst
  2. Toekomstgericht onderwijs
  3. Innovatieve onderwijsconcepten

Op deze dag staat vernieuwing binnen het zorgonderwijs centraal. We bespreken welke zorgtechnologie studenten kennen, hoe de zorgopleiding van de toekomst eruit ziet en welke creatieve onderwijsconcepten er al zijn in de praktijk.

Na dit congres weet je:

  • Welke invloed de digitalisering heeft op jouw onderwijs
  • Hoe de zorgprofessionals van de toekomst het best opgeleid kunnen worden
  • Hoe je jouw rol als docent of (praktijk)opleider kunt optimaliseren

Waarom is het belangrijk om in het zorgonderwijs te blijven vernieuwen?



Ben jij klaar voor het zorgonderwijs van de toekomst? Meld je aan >

Goede input van kennis die ik kan gebruiken voor de scholing van medewerkers van de organisatie waar ik werkdeelnemer 2019
Nieuwe dingen gehoord, veel intereactie en een andere blik op onderwijsdeelnemer 2019
Interessante inhoudelijke workshops waarbij er voldoende ruimte was om ervaringen uit te wisselendeelnemer 2019
Programma
3 plenaire lezingen

Breinbreker 1: Technologie en de zorgprofessional van de toekomst
Hoe bereiden we de studenten voor op de toekomst vol zorgtechnologie? Wat zijn de randvoorwaarden voor een succesvolle implementatie binnen het onderwijsproces?

door Marian Adriaanse, lectoraat Innovatie in de Care, HAN

Breinbreker 2: Toekomstgericht zorgonderwijs
Welke slag moet het onderwijs maken om aan te sluiten bij de nieuwe, veranderende realiteit? En hoe ziet de zorgopleiding van de toekomst eruit?

Breinbreker 3: Innovatieve onderwijsconcepten
De hoe, wat en waarom van reflectieonderwijs. Hoe kun je jouw studenten leren reflecteren? En waarom is dit zo belangrijk?

2 masterclass rondes

Als docent of (praktijk)opleider wil je natuurlijk ook je eigen vaardigheden blijven verbeteren. Jij bent namelijk één van de belangrijkste schakels. Goed onderwijs begint bij de docent/opleider. Kies uit diverse masterclasses die bijdragen aan jouw kennis en kunde. 

  • Sturen op eigenaarschap van de student
  • Effectief video inzetten voor leren
  • Programmatisch toetsen, hoe doe je dat?
  • Digitale didactiek
  • Van monodisciplinaire naar interprofessionele docent

Bekijk het programma >

Sprekers

Menno de Bree
Docent ethiek en filosofie bij UMCG

Lia Bijkerk
Onderwijskundige

Anna de Rijk
Oprichter stichting Zin in Onderwijs

Els van Osch
Oprichter stichting Zin in Onderwijs

Saskia Wenninger
Mediawetenschapper, adviseur & onderwijskundig ontwerper